Dobra zimska guma traje šest sezona

Bez autora
Nov 22 2010

Iako po Zakonu o bezbednosti u saobraćaju svako vozilo još od prvog novembra mora imati barem dve zimske gume, mnogi građani čekaju „prvi sneg” da bi opremili svog četvorotočkaša za zimu. Zbog toga se prava potražnja za povoljnijim zimskim gumama tek očekuje. Visoke, praktično prolećne temperature uz već uobičajenu nemaštinu naveli su veliki broj vlasnika automobila da i ovoga puta zaobiđu zakon makar na njegovom početku. Vozači uglavnom kupuju po dve zimske gume i stavljaju ih na prednje točkove. Međutim, događa se da te gume budu većeg prečnika od letnjih, pa samim tim dovode na istoj kilometraži do manjeg broja obrtaja prednjih točkova u odnosu na zadnje. Usled toga kod novijih vozila često se pali ABS senzor koji meri broj obrtaja točkova i dovodi u zabunu samog vozača. Zato je preporuka da se uzimaju sve četiri zimske gume.

Dobra zimska guma traje šest sezonaIako po Zakonu o bezbednosti u saobraćaju svako vozilo još od prvog novembra mora imati barem dve zimske gume, mnogi građani čekaju „prvi sneg” da bi opremili svog četvorotočkaša za zimu.

Zbog toga se prava potražnja za povoljnijim zimskim gumama tek očekuje.

Visoke, praktično prolećne temperature uz već uobičajenu nemaštinu naveli su veliki broj vlasnika automobila da i ovoga puta zaobiđu zakon makar na njegovom početku.

- Vozači uglavnom kupuju po dve zimske gume i stavljaju ih na prednje točkove. Međutim, događa se da te gume budu većeg prečnika od letnjih, pa samim tim dovode na istoj kilometraži do manjeg broja obrtaja prednjih točkova u odnosu na zadnje. Usled toga kod novijih vozila često se pali ABS senzor koji meri broj obrtaja točkova i dovodi u zabunu samog vozača. Zato je preporuka da se uzimaju sve četiri zimske gume – objašnjava Milan Ivanić, šef servisa „Beoauto„.

Zimska guma podrazumeva šaru dubine od najmanje četiri milimetara. Stručnjaci procenjuju da kvalitetna guma može trajati čak šest godina.

- Izdržljivost gume zavisi pre svega od njenog kvaliteta, a zatim i od težine vozila, broja pređenih kilometara ili vrste kolovoza na kojem se koriste - ističe Ivanić.

Pošto cena prati kvalitet proizvoda i u slučaju guma, za prosečnog građanina veliki broj svetski priznatih pneumatika je praktično nedostižan.

- Posmatrano i sa finansijske strane, više se isplati kupiti kvalitetnu gumu za više novca nego svake godine plaćati jeftiniju, a nekvalitetnu gumu. Za sada se najviše traže „Tigar“ pneumatici pošto imaju najpovoljniju cenu, a koliko-toliko su izdržljivi. Međutim, problem je što se tek sa hladnijim vremenom očekuje prava navala, a već se oseća nestašica „Tigrovih“ guma - kaže Ivanić.

Međutim, u fabrici „Tigar tajers” uveravaju da su ove godine već oborili rekord u proizvodnji guma.

- „Tigar” gume proizvodimo još od jula i do sada smo domaće tržište snabdeli sa više od milion pneumatika što je za 60 odsto više nego prethodne godine. Trenutno ove gume proizvodimo u manjem obimu pošto se već spremamo za letnju sezonu, ali ukoliko se sa hladnijim danima poveća potražnja za zimskim gumama, nastavićemo da ih pravimo - priča Dragan Nikolić, regionalni direktor „Tigar tajersa”.

Taktika čekanja temperaturnog minusa za promenu guma nije baš najbezbednija, pošto letnji pneumatici gube na kvalitetu već kada se temperatura spusti ispod sedam stepeni Celzijusovih, kažu u Auto-moto savezu Srbije.

- Već tada letnje gume izgube elastičnost, stvrdnu se, pa postanu gotovo plastične. U tom slučaju ne prijanjaju ni lepo za kolovoz, što može da bude vrlo rizično - objašnjavaju u AMSS.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik